מערכות רבות לטיהור והשבחת מים מתבססות על תהליך של אוסמוזה הפוכה, תהליך במסגרתו מופרדים החומרים המומסים מהנוזל עצמו. מערכות אלו לוקחות חלק בתעשיות השונות, ואת חלקן אף ניתן למצוא גם במערכות המים הביתיות. תהליך האוסמוזה ההפוכה לתעשייה משמש לצרכים שונים: להתפלת מים, מים מליחים ומי ים, להתפלת מי שופכין לצורך ניצולם לגידולים השונים וגם לטיהור מים ליצירת סביבה מיוחדת המתאימה לתעשיות שונות . את תהליך האוסמוזה ההפוכה מקדימים מספר שלבים: שלב הסינון המכני, טיהור המים באמצעות מסנן פחם פעיל שטוף חומצה ועוד , ישנן מערכות מים, שתהליך האוסמוזה ההפוכה מציעות תהליך של ריכוך מים לסילוק סידן וחומרים אחרים במים, הגורמים ליצירת אבנית.

פתרון אחד לצרכים רבים

בעזרת האוסמוזה ההפוכה ניתן לסנן מולקולות באמצעות ממברנה על ידי הפעלת כוח חיצוני. מדובר בסינון של מלחים למיניהם, חומרים אורגניים וחומרים ביולוגיים מסוגים שונים. בתהליך זה, מסננת הממברנה מהמים את המלחים ואת החומרים הנוספים שבמים. מערכות הפועלות על פי האוסמוזה ההפוכה לוקחות חלק בתעשיית המזון והמשקאות כדי לטהר את המים מהמלחים, מהמתכות, מהרעלים ומהחומרים הביולוגיים והחומרים הרעילים השונים. בעזרתן ניתן לייצר תרכיזים ומיצי פירות ותעשיות שונות . את המערכות המתבססות על אוסמוזה הפוכה אפשר למצוא גם בבתי החולים, כדי לספק מים נקיים מרעלים או מלחים וגם בבתי מלון כמים רכים .

חברת ווטר-טק גלובל מתמחה בייצור מערכות אוסמוזה הפוכה, המיועדות לתעשיות השונות, לחקלאות ולהשבחת וייצור מים, ומותאמות נקודתית לצרכיו של כל לקוח. מערכות אלו מתבססות על טכנולוגיות חדשניות לצורך מתן מענה מושלם והן מגיעות בספיקות של בין 250 ליטר/שעה ל – 5,000 ליטר/שעה. החברה מציעה שירותים נלווים לרוכשי מערכות אוסמוזה הפוכה, כגון: שירותי חיטוי וניקוי כימי, תיקון תקלות, שיפוץ ושדרוג, החלפת ממברנות וגם בדיקת SDI, הבוחנת את מידת יעילותו של הממברנה ואת תפקודה של המערכת כולה.